Results 1 to 17 of 17

Thread: Can i use fish tank drops to remove chlorine?

  1. #1

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default Can i use fish tank drops to remove chlorine?

    I know its probably not the best idea, but ive gotta do a reservoir change today and it probably holds over 100ltrs and theirs just no way I can store it and then get it upto the attic. So its gotta be hose piped straight up until I can sort things out.

    I know this shud be in hydro but its quiet in their and i could really use some help guys and gals

  2. #2

    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    3,151
    Thanks
    1,879
    Thanked 1,969 Times in 1,156 Posts

    Default

    How bad is the chlorine mate? Is it drinkable tap water, if so I wouldn't worry about it. If you can drink it then im sure you can grow a plant in it. Besides which, aeration and agitation of the water will soon dissipate it. Im not sure about using fish drops, i'd be worried they would interfere with the nutes same as it does with the chlorine.

    Sent from my U20i using Tapatalk



    When you do things right, people wont be sure you've done anything at all.[/I]

  3. The Following User Says Thank You to prime For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  4. #3

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Cheers prime, Just tap water mate but everyone on here always lets their water stand overnight, but gettin the stupid amount of water my diy recirc dwc holds up into the loft is a nightmare, no fish drops then lol

    Also while ive got such a respected hydro grower looking in ive got another question for ya if u be so kind, how has my e.c. gone up from 0.4(background e.c.) to 0.9 even tho ive added no nutes, only ph down and up(the silicone stuff) coz I put a bit too much down in, noob lol

  5. #4

    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    15,690
    Thanks
    14,554
    Thanked 24,234 Times in 12,004 Posts

    Default

    can you not drain your system , put the water straight in and keep pumps off for a few hours till the chlorene dissapates and hand feed them ? you did,nt say what system you were using, sorry i see now your using dwc
    Last edited by Murdock; 31-07-11 at 11:19 AM.

  6. The Following User Says Thank You to Murdock For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  7. #5

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Aup pie man its a home made recirculating dwc system, yeah I can syphon it out easy enuf, just that I was under the impression tap water shud be stood over night but i gotta hose pipe it straight up into the loft, the system holds about 100ltrs and is proving to be a logistical nightmare, hand feed is a good idea mate will about 6hrs be long enuf for the chlorine to dissipate?

    Any ideas on my e.c. problem aswell pie man? Cheers pal
    Last edited by farmerdave; 31-07-11 at 11:36 AM.

  8. #6

    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    15,690
    Thanks
    14,554
    Thanked 24,234 Times in 12,004 Posts

    Default

    yea i,d say 6 hours would be fine, does,nt take that long for chlorene to dissapate, i,d go as long as you can but 6 hours should be fine

  9. The Following User Says Thank You to Murdock For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  10. #7

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Top man, cheers, any ideas on my fooked up e.c. problem I mentioned matey?

  11. #8

    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    15,690
    Thanks
    14,554
    Thanked 24,234 Times in 12,004 Posts

    Default

    only thing i can think of is you,ve added too much down then had to add up to get the right ph, see how it works after your res change, bring her down to 5.5 and let her sit there see how your ec is then

  12. The Following 2 Users Say Thank You to Murdock For This Useful Post:

    blazefor20 (31-07-11), farmerdave (31-07-11)

  13. #9

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Same conclusion I came too pie man, only other thing I could think of was the root riot cubes have nutes in and it was that washing through but with such a big res it seemed unlikely, also I wasn't certain that silicone ph up even added e.c. lol so when ive got a fresh res in I'll add water not ph up if i put abit too much down in lol

    Another question for ya then pie man(or anyone lol) leafs curling down with yellow tips that turn brown, any ideas?

  14. #10

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Double post
    Last edited by farmerdave; 31-07-11 at 12:10 PM. Reason: mobile retard

  15. #11

    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    15,690
    Thanks
    14,554
    Thanked 24,234 Times in 12,004 Posts

    Default

    sounds like a little nute burn, has your ec been getting higher rather than lower after 24 hours ? how old are plants ? the way i work it is starting off with a weak solution , say 0.4 ec then when it reads 0.3 then i know there taking nutes as well as water so i,ll take her up to 0.5 and so on if its reading 0.5 from 0.4 then i,ll add water to take her down to 0.3 until they are happy, maybe with your ec having such a big change laterly then thats probably the reason for it

  16. The Following User Says Thank You to Murdock For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  17. #12

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Well they are 2 weeks from seed and 2 days ago I thought I'd give em their first taste of nutes as they were looking yellow and crap, so in went the truncheon and it was 0.9 which was confusing, so I posted on here and no reply so being a newb who really wanted to see some nice green new growth, i put in some ghe to take it up to 1.2, to high I know but with only 0.3 of that being feed I thought it would be ok till i put a fresh res in today, im such a tool.

    Do you think I shud just change the res today and leave the nutes for a couple of days now ive cocked it up, my background e.c. is 0.4 btw

    Btw ec has stayed the same , but I have been putting silicone in dont forget, also doesnt nute solution running through clay pebbles lower e.c, I got no roots in the res so shud I still see the plants using or putting nutes back? Really appreciate the help so far pal BIG help
    Last edited by farmerdave; 31-07-11 at 12:43 PM.

  18. #13

    Join Date
    Jun 2011
    Posts
    15,690
    Thanks
    14,554
    Thanked 24,234 Times in 12,004 Posts

    Default

    i,d change the res if it was me and i,d set the ec 0.5/0.6 ec but don,t add ph to your water until you,ve added your nutes as the nutes usually buffer your ph level to a reasonable setting, i never use ph up or down as my nutes set it just nice

  19. The Following User Says Thank You to Murdock For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  20. #14

    Join Date
    Sep 2010
    Location
    SCOTT.. Scott nothing to do with you :)
    Posts
    12,976
    Thanks
    15,409
    Thanked 18,780 Times in 8,282 Posts

    Default

    Without conditioner, you should wait 8 hours. Of course, you can boil the water, and get rid of the chlorine right away. just a thought

  21. The Following User Says Thank You to B.A.BARACUS For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  22. #15

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    Will do pie man and thanks again, stains what do you mean conditioner? Tropical fish tank stuff to remove chlorine and heavy metals? And I will leave it at near to 8 hrs as i can then because boiling 100ltrs of council pop is gonna be tricky lol

  23. #16

    Join Date
    Sep 2010
    Location
    SCOTT.. Scott nothing to do with you :)
    Posts
    12,976
    Thanks
    15,409
    Thanked 18,780 Times in 8,282 Posts

    Default

    hi farmer.. fish tank droppings/conditioner. 100 ltrs of council pop would need a coldron or 2 of boiled water lol

  24. The Following User Says Thank You to B.A.BARACUS For This Useful Post:

    farmerdave (31-07-11)

  25. #17

    Join Date
    May 2011
    Posts
    109
    Thanks
    158
    Thanked 28 Times in 23 Posts

    Default

    So the conditioner stuff is fine to use then? I thought if its ok for tiny delicate fishes it wouldnt do any harm but wasn't sure what it would do to my nutes, cheers stains

  26. The Following User Says Thank You to farmerdave For This Useful Post:

    B.A.BARACUS (31-07-11)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

buy cannabis seeds  buy cannabis seeds

THCtalk.com Disclaimer - You must be over 18 years old to view/use this site .THCtalk.com does not encourage growing Cannabis or possessing Cannabis. Learning how to grow Cannabis instructions should be for educational purposes only. All Information contained in this web site is for: Historical reference, Scientific reference and Educational purposes only. Visitors to this website are advised against breaking the law as It is illegal to smoke, grow, or possess cannabis in the UK